Jeg har låst meg ute/kommer meg ikke inn i leiligheten
- Dersom du har låst deg ute, kan du ringe boligbygg
- Har du låst deg ute mellom kl. 15.30 og 8.00 eller i helger/helligdager, må du ringe vakttelefonen 97 42 96 88.
- Leietaker vil bli fakturert for ekstranøkkel eller bytte av lås og nye nøkler.
Jeg har oppdaget skadedyr i leiligheten
- Ta kontakt med boligbygg så fort som mulig dersom du har oppdaget skadedyr. For eks. rotter, mus, kakerlakker, veggdyr eller lignende inne i boligen eller i fellesarealer.
- Vi sørger for skadedyrsanering, det er viktig at du slipper inn de som skal fjerne dyrene. Du må rette deg etter anvisninger fra skadedyrsforkjemper.
- Dersom boligen må fraflyttes under sanering, har du rett på annet midlertidig bosted via innboforsikringen din.
Jeg har ikke vann
- Dersom du ikke har vann må du sjekke vannstopperen i skapet under vasken. Sørg for at området er tørt og restart vannstopperen/waterguarden ved å holde inne knappen eller dra ut kontakten.
- Sjekk om det er noen gjeldende driftsmeldinger i ditt område her.
- Dersom du fremdeles opplever problemer, ta kontakt med boligbygg
Jeg har ikke varmtvann
- Dersom du ikke har varmtvann må du først sjekke sikringsskapet for å se om sikringen til varmtvannsberederen er gått. Sjekk også om du har strøm ellers i leiligheten. Dersom du ikke finner noe feil her kan du ringe boligbygg
Jeg har ikke strøm i leiligheten
- Sjekk sikringsskapet for å se om noen sikringer har gått.
- Sjekk strømstans i ditt område. Sjekk strømbrudd for Onsøy her.
- Er alle strømfakturaer betalt? Ta kontakt med din strømleverandør for å sjekke.
- Dersom du har sjekket alt over, kan du ta kontakt med boligbygg
Hva skjer med strømmen når jeg flytter ut?
- Når du flytter ut av leiligheten og boligbygg har mottatt nøklene, vil Fredrikstad kommune ta over ditt strømabonnement. Du skal ikke si opp strømmen selv. Du vil motta en sluttfaktura fra din strømleverandør. Husk å melde adresseendring og bestille ettersending av post.
Jeg er pårørende til en leietaker som har gått bort. Hva gjør jeg?
- Kontakt skifteretten og fyll ut skjema om skifte av dødsbo. Mer informasjon her.
- Som pårørende sender du oppsigelse til boligbygg. Oppsigelsestiden er 1 måned.
- Boligbygg tar kontakt med deg for å avtale tidspunkt for overlevering av nøkler.
Jeg har fått strømregning etter at jeg flyttet ut. Hva gjør jeg?
- Du må sjekke perioden du har fått strømregning på. Dette står på fakturaen med fra og til dato.
- Hvis fakturaperioden er etter du flyttet ut, kan du kontakte boligbygg.
Hvor leverer jeg nøkler når jeg flytter ut?
Overlevering av boligen og nøklene avtales med boligbygg.
Kontakt boligbygg
Ring oss på 69 36 13 65
Telefontid 10.00 - 15.00. Lunsj 11.00-11.30.
Publisert: 13. desember 2024
| Oppdatert: 23. januar 2025 kl. 14:28